Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Halloween... Lach of ik Schiet – Geronimo Stilton

Leeftijd: Va 7 jaar / va 9 jaar
Thema: Halloween
 
Samenvatting
Ken je de muis Geronimo Stilton al? Er zijn vele boeken over hem geschreven, maar op mijn site is hij nog niet te vinden.
Geronimo Stilton is de uitgever van de krant ‘De Wakkere Muis’. Samen met zijn familie en vrienden beleeft hij altijd veel avonduren.
 
“Op een dag in oktober zit ik op kantoor. Gewoon op kantoor, niets bijzonders zou je denken. Totdat ik opeens een geest zie rondzweven en een schedel in mijn bureaula vind. Ik schrik me een gi-ga-hoedje en maak me uit de poten. Natuurlijk is het vals alarm.”
 
In ‘Halloween... Lach of ik Schiet’ wordt Geronimo gevraagd om een boek te schrijven over... Jawel, Halloween! Tijdens het organiseren van een heus Halloweenfeestje komt Geronimio helemaal in de stemming voor het schrijven van een leuk boek. Precies op tijd is het boek klaar.
 
Leessetting
‘Halloween... Lach of ik schiet’ is een erg leuk boek. Het is zo geschreven alsof Geronimo het hele verhaal zelf vertelt. Het is niet alleen leuk om te lezen, maar ook om te doen. Het boek zit namelijk bomvol met recepten en tips om zelf een gi-ga-spectaculair en griezelig Halloweenfeest te kunnen geven! Bovendien zit er een kleurplaat bij, waarmee je zelf een masker voor Halloween kunt maken.
Het is een leuk boek om vanaf 7 jaar voor te lezen, en vanaf ongeveer 9 jaar kan het boek ook zelf gelezen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten