Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Papa is een held! - Lia Reesdijk

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: Vaders, vaders en nog eens vaders
 
Samenvatting
Vrolijke vaders, zieke vaders, stoere vaders, slaapkopvaders, vaders die kunstjes doen, stoute vaders, sterke vaders, voetbalvaders, berenvaders, bekende en onbekende vaders: in dit kloeke voorleesboek komen ze allemaal voorbij. Een enkele keer in versvorm, als in een prentenboek of als fotozoekplaat, maar veelal in prachtige (voorlees)verhalen. De vader van Pippi Langkous komt op bezoek, de vader van Jip en Janneke helpt mee in de tuin, de vader van Vladimir is danser (wat is daar nu stoer aan…?) en de vader van Lars is kapitein van een piratenschip. Of het nu verhalen uit de werkelijkheid of uit de fantasie zijn: alle vaders zijn op hun eigen manier een echte held.
Leessetting
 
Het voorleesboek voor én over vaders! Meer hoef ik niet te zeggen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten