Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Vos en Haas en de boom van Haas –Sylvia Vanden Heede

Leeftijd: Va. 6 jaar

Thema: leren lezen

Samenvatting
uil heeft een noot voor pluim.
het is een noot uit zijn boom.
de noot moet op de post.
maar hij past niet in een brief.
uil maakt een pakje.
een pakje met een noot er in.
of is het een boom?
of een heel bos?

Leessetting
Nooit meer saaie AVI-boekjes om te leren lezen!
Leren lezen was nog nooit zo leuk als met Vos en Haas! Al meer dan 10 jaar zijn de Vos en Haas-boeken dé ideale boeken voor beginnende lezertjes. Nu is er een nieuwe AVI-reeks gestart: 'Ik leer lezen met Vos en Haas'.

Waar boekjes van deze AVI niveau’s voorheen simpele en soms saaie verhaaltje waren, zijn dit boekjes met leukere verhaaltjes waardoor het lezen veel leuker wordt, ook als je pas net kunt lezen of als het leren lezen nier zo snel wilt gaan.

Uitgeverij Lannoo stapt met deze nieuwe reeks korte, eenvoudige verhalen uit het strakke keurslijf van AVI-niveaus. Drie nieuwe, duidelijk herkenbare leesniveaus geven het kind de ruimte om te groeien.
De niveaus zijn als volgt opgebouwd:
* Ik lees als Uil - AVI start tot M3
* Ik lees als Vos - AVI M3 tot AVI E3
* Ik lees als Haas - AVI E3 tot AVI M4

De eerste vier delen van de nieuwe reeks zijn nu verschenen:
- De boom van Uil (niveau 'Ik lees als Uil')
- Uil is een kok (niveau 'Ik lees als Uil')
- Vos en Haas vieren feest (niveau ‘Ik lees als Haas’)
- Vos schept op (niveau ‘Ik lees als Vos’)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten