Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Tabo, de witte olifant – Annie Keuper – Makkink

Leeftijd: zelf lezen - Va. 8 jaar
Thema: oerwoud, verdwalen, dieren,
 
Samenvatting
Tabo is een kleine olifant. Hij loopt door het bos, heel alleen. Hij zoekt zijn moeder, maar kan haar nergens vinden. In het oerwoud komt Tabo allemaal dieren tegen met hun jong. Aan elk dier vraagt Tabo of het misschien zijn moeder gezien heeft, maar geen enkel dier wil geloven dat Tabo nog een kind is. Want Tabo is te groot om in je bek te dragen, te zwaar om op je rug te dragen
, te dik om vast te kunnen pakken, maar gelukkig is er één dier dat de verdrietige Tabo kan helpen bij het vinden van zijn moeder.
 
Leessetting
Tabo, de witte olifant is een schattig verhaaltje over een kleine olifant die zijn moeder kwijt is. Het is een dun boekje en leest makkelijk voor kinderen vanaf groep 4.
Ik kreeg het boekje zelf als onderdeel van Mijn Eerste Lijsters. Een kinderboekenpakket dat ik op de basisschool kreeg. Het boekje is nog steeds op verschillende plekken (tweedehands) te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten