Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Floortje en de Tempolinos – Karel Eykman

Leeftijd: zelf lezen - Va. 9 jaar
Thema: circus, vrienden,
 
Samenvatting
Floortje zit te balen. Ze moet van haar moeder buiten gaan spelen terwijl ze daar helemaal geen zin heeft. Bij het klimrek staan twee stomme jochies die haar uitlachen als ze bij een van haar kunstjes valt. Boos loopt ze weg. Dan ziet ze een affiche hangen bij 'Harmonie Zalen Verhuur', een groot gebouw aan het plein. Dit staat erop: U vergeet de tijd met: DE TEMPOLINO'S Arthur Markestijns Amusement presenteert: Tempo en Temperament! Humor met een Lach! Zenuwen en Spanning met o.a. MARIO MACHO !Levensgevaarlijke degenslikker! LABIELE LINDA !Sterk ballet op het slappe koord! FLIP DE ZITTENDE LEEUW COCO DE CLOWN en vele anderen Nog nooit vertoond, behalve nu!

Zou Floortje daar naar binnen durven gaan?
 
Leessetting
Toen ik in groep 6 zat heeft mijn juf ‘Floortje en de Tempolinos’ voorgelezen. Na aanleiding hiervan hebben we met de klas een circus voorstelling gemaakt en uitgevoerd voor alle ouders en broertjes en zusjes.
Het is een grappig boek met spannende momenten. Erg leuk om in de klas voor te lezen, maar ook om zelf te lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten