Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Rijmen rijmen rijmen

Onlangs heb ik het boek: Slurfje past op het ei van Dr Suess voorgelezen. Zoals alle boeken van Dr Suess is het een leuk en grappig fantasieverhaal met een vleugje echtheid. Maar wat minstens zo kenmerkend is voor de Dr Suess boeken is dat ze zijn geschreven in rijmtaal.
De kinderen aan wie ik aan het voorlezen was  (5 a 6 jaar oud) hadden onlangs een les rijmen op school gehad. Na een paar bladzijde merkte Victor op dat de zinnen rijmde. Bij elke nieuwe bladzijde merkte hij dit opnieuw op.
 
Ben je op school bezig met het thema rijmen of is je kind op school bezig geweest met rijmen.
Is het bijna sinterklaasavond en is iedereen in huis gedichten aan het schrijven, ga dan eens op zoek naar leuke boekjes die op rijm zijn geschreven en lees deze met je kind.
Op deze manier is voorlezen niet alleen leuk en gezellig, maar ook nog een goed voor het taalgevoel van kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten