Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Lucas en de ziekte die kanker heet – Stefan Boonen

Leeftijd: Va. 3 jaar
Thema: kanker, ziek zijn, gezin
 
Samenvatting
‘Lucas en de ziekte die kanker heet’ gaat over een moeder met de ziekte kanker. Ze leggen hun zoontje uit dat mama ziek is.
 
Die avond vertelde mama over het knobbeltje in haar borst.
Ze had kanker. Ik schrok en mijn zus Els begon te huilen.
Papa legde uit dat kanker een ziek stukje in je lichaam is.
Soms maar heel klein, maar wel gevaarlijk.
'Van kanker genezen is niet makkelijk,' zei mama,
'maar heel vaak komt het weer goed.'
 
Leessetting
‘Lucas en de ziekte die kanker heet’ is een gevoelig prentenboek over een moeder die ziek wordt. Het is niet makkelijk om met jonge kinderen over de ziekte kanker te praten. Dit prentenboek helpt je daarbij. Het is een duidelijk boek en legt dingen uit over de ziekte. Hierdoor is het boek goed te gebruiken in een jong gezin of een kleuterklas wanneer je in aanraking komt met kanker. Een ouder, een leerkracht of iemand anders.
 
Achter in het boek staat extra nuttige informatie voor ouders en leerkrachten om kanker te bespreken met kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten