Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Juniper – Monica Furlong

Leeftijd: Va. 12 jaar
Thema: heksen, geschiedenis
 
Samenvatting
Als afronding van haar opvoeding wordt Ninnoc, de verwende dochter van Koning Mark van Comwall, naar haar meter Euny gestuurd. Euny is een doran, een wijze vrouw die over magische krachten beschikt. Juniper, zoals Ninnoc door Euny wordt genoemd, wordt door haar opgeleid tot doran. Het sobere en harde leven in het hutje ver van het kasteel valt Juniper heel zwaar. Maar na een jaar en een dag keert Juniper als doran op het kasteel terug. Al snel worden haar kennis en wijsheid op de proef gesteld en moet ze haar krachten meten met een echte heks, die het rijk van haar vader te gronde wil richten.
 
Leessetting
Als kind had ik zelf een grote voorliefde voor boeken met geschiedenisverhalen. Hoe leefde kinderen in andere culturen, andere landen en andere tijden.
Juniper en Heksenkind zijn twee mooie boeken die in de middeleeuwen spelen, de tijd waarin mensen nog in heksen geloofde.
Monica Furlong schreef ook nog een derde boek: “Colman”. Dit boek heb ik zelf nooit gelezen, maar ik kan me voorstellen dat het in de zelfde sfeer is als Juniper en Heksenkind. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten