Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Ik woon in Zuid-Afrika – Han Lans

Leeftijd: Va. 10 jaar
Thema: Zuid-Afrika, wonen
 
Samenvatting
Twaalf kinderen met een totaal verschillende achtergrond vertellen hoe het is om in Zuid-Afrika te wonen. Een land met een lange geschiedenis van onderdrukking en apartheid. Samen werken blank en zwart nu hard aan de opbouw van hun land. De kinderen in dit boek maakten foto's van hun vriendjes, hun familie en hun school en hielden daarvan
een dagboek bij. Lees hun persoonlijke belevenissen. Samensteller Han Lans begeleidde de kinderen en gaf foto-adviezen.
 
Leessetting
Één verhaal geeft niet het complete verhaal. Dit boek geeft een prachtig overzicht van de kinderen van Zuid-Afrika en maakt pijnlijk duidelijk hoe groot de verschillen in dit land zijn. Een aanrader voor iedereen die houdt van Zuid-Afrika of die het beter wil leren kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten