Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Schimmen uit het verleden - Theo Engelen

Leeftijd: Va. 10 jaar
Thema: geschiedenis, Tweede Wereldoorlog,
Samenvatting
Als Sander naar Dijkzicht verhuist hoort hij al snel dat hun nieuwe woning in de Tweede Wereldoorlog getuige is geweest van dramatische gebeurtenissen. Stukje bij beetje komt hij erachter wat zich precies heeft afgespeeld en leert hij de hoofdpersonen uit die tijd kennen. Het komt zo dichtbij dat het hem de adem beneemt...

Stijf van de kou probeerde ik op te staan. Middenin de beweging bleef ik zitten. Een paar meter naast me flitste een schijnwerper aan. Meteen daarna nog een stuk of vier, verderop. De stemmen van de soldaten klonken luid in de avondstilte. Ontdekt, schoot het door me heen. Ik werd misselijk van de angst. Toen realiseerde ik me dat de lampen de oevers aan de overzijde afzochten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten