Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Drie kinderen en een ster – Luise Rinser

Leeftijd: Va 7 jaar; zelf lezen va 8 jaar
Thema: drie koningen, bijbel
 
Samenvatting
Papa, neem mij mee! Je ziet toch dat de ster ook mij wenkt! Hoewel Melchior, de zoon van de koning van Mesopotamië, als eerste de geheimzinnige ster met de lange lichtstaart ontdekt, mag hij toch niet met zijn vader mee op reis om de ster te volgen. Maar zo gemakkelijk laat hij zich niet van zijn voornemen afbrengen. In het holst van de nacht gaat hij met zijn kameel op reis. Midden in de woestein ontmoet hij twee andere kinderen, Balthasar en Kasparina, die net als hij op reis zijn om het geheim van de ster te ontdekken..
 
Lees setting
‘Drie kinderen en een ster’ is een leuk verhaal over de drie wijzen die naar het kindje Jesus gaan kijken. Dit verhaal heeft echter een extra draai waardoor het een nieuw verhaal lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten