Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Voorlezen is ook voor volwassenen leuk!

De Slegte heeft vaak van die leuke kinderboeken en nog goedkoop ook. Zo nu en dan kan ik de verleiding niet weerstaan en kom ik weer met een paar nieuwe voorlees- en prentenboeken thuis.
Zo kocht ik een tijdje terug het boek ‘Wonderlijke huisdieren’. Een op eerste zicht vrolijk boek.
Wanneer ik voorleesboekjes mee neem naar de BSO zijn er altijd wel een paar kinderen die willen komen luisteren. Zo ook deze keer.
 
Het meisje in het boek wil heel graag een huisdier, maar ouders zijn hier niet zo enthousiast over. Steeds opnieuw vindt het meisje iets nieuws dat als huisdier kan dienen. Een ballon, een snoeppapiertje enz.
De kinderen hebben heerlijk zitten luisteren en van enthousiasme hard zitten lachen als het meisje weer een nieuw raar huisdier vond. Al snel was ik net zo enthousiast over het boek als de kinderen en hebben we het nog een tweede keer gelezen!
 
Heerlijk vind ik het om de kinderen te zien genieten en opleven van het voorlezen. De druktemakertjes komen te rust en de stille kinderen ontpoppen tot enthousiaste pratertjes. Soms merk ik dat er allerlei ideeen en verhalen in de kinderen los komen tijdens het voorlezen. Ze willen graag hun eigen ervaringen vertellen en dit laat ik ook lekker gebeuren!
Keer op keer ben ik blij dat ik de wereld van de kinderen op zo een simpele manier met voorlezen kan verrijken!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten