Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Mijn vriend Titus – Ron Jansen

Leeftijd: Va. 9 jaar
Thema: geschiedernis, wereld, vrienden
 
Samenvatting
In Amerika zouden ze een Romeins cijfer achter zijn naam zetten. Titus van den Wijenborgh Kraaijenstein V (de vijfde). Dat staat wel bijzonder, zo'n lange naam met nog een nummer erachter. Maar Titus vindt dat helemaal niet interessant. Dat soort dingen vindt hij totaal onbelangrijk. Net zoals het feit dat hij in een kasteeltje woont. En dat hij, als het regent, met een Rolls Roys naar school wordt gebracht en dat zijn ouders multi-multimiljonair zijn.
'Met geld kun je alleen iets kopen,' zegt hij altijd. Dat snap ik ook wel, maar hij schijnt er nog meer mee te bedoelen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat. Zo zegt en doet hij wel meer dingen die ik niet begrijp en toch is hij mijn beste vriend. Mijn allerbeste vriend. Tenminste, dat dacht ik.

Leessetting
‘Mijn vriend Titus’ is een spannend boek dat zich overal in Nederland zou kunnen afspelen. Leuk om te weten is dat er in het verhaal veel herkenbare lokatie uit Velp beschreven worden en dat het kasteel uit het verhaal het Kasteel Biljoen uit Velp is.
 
‘Mijn vriend Tinus’ is een leuk en spannend boek dat vol zit met humor. Het is erg leuk om voor te lezen in de klas, want ook oudere kinderen vinden het heerlijk om zo af en toe lekker te luisteren naar een leuk verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten