Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

herhaling herhaling herhaling

Aan het eind van de middag lopen een paar van de kleuters te wachten tot ze worden op gehaald. Ze hebben geen zin meer om te spelen of te tekenen dus stel ik voor om een boekje te gaan lezen. Anne vraagt om Jip en Janneke, maar vandaag heb ik m’n boek bij me. Samen met Noa zoekt ze een boek uit de boekenkast. Ze komen terug met ‘Paddington naar het circus’, een boekje dat ik al zeker 10 keer heb voorgelezen!
Anne kruipt op schoot en Noa en Janneke kruipen bij me op de bank. Noa en Anne vullen het verhaal zo nu en dan aan met wat ze op de grote kleurrijke platen zien staan, terwijl ze alle drie aandachtig luisteren.
Ondertussen komt de moeder van Anne binnen en ziet mij met de drie meiden zitten. Ze zegt niks en geniet even van het zien van haar dochter. Anne heeft haar moeder nog niet gezien want met een verhaaltje erbij heeft ze ineens niet zo heel veel haast meer om naar huis te gaan.
 
Heerlijk toch om de tijd sneller te laten gaan wanneer je leest. Tenminste het lijkt vaak zo omdat je lekker bezig bent en niet meer zit te wachten. Even aan het werkelijke tijdsbesef ontsnappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten