Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Dino is mijn vriend – Harmen van Straaten

Leeftijd: Zelf lezen va. 7 jaar
Thema: dino's, vrienden
 
Samenvatting
Dino is mijn vriend is het ontroerende verhaal over Mark die zo graag een huisdier wil hebben. Tot zijn verdriet wordt hij afgescheept met een groot, raar ei. Dat daar een dino uit zou komen had hij nooit kunnen raden. Maar hoe verzorg je een dino die steeds groter wordt? En vooral: hoe hou je hem verborgen?
 
Mark voedt het beestje stiekem met groente uit de koelkast. Het dier groeit als kool. Mark en zijn vriendjes besluiten Dino naar het bos te brengen. Als hij daar alle bomen kaalknabbelt, beseffen de jongens dat er een oplossing moet worden gevonden om Dino tegen de mensen te beschermen. Dino moet weg, maar hoe?
 
Leessetting
Dino is mijn vriend is een spannend en fantasierijk verhaal. Door de manier van vertellen in dit boek, ga je bijna geloven dat alles ook echt kan gebeuren.
Door jonge dinosaurusliefhebbers is dit een heerlijk boek om te lezen vanaf een jaar of 7. En de tekeningen in het boek geven nog een extra stoere draai aan het verhaal.
 
Maar stoere dinosaurusliefhebben vinden het natuurlijk ook leuk om samen te lezen, misschien kun je wel om de beurt voorlezen. Jij aan je zoon of dochter en hij of zij aan jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten