Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Nieuwsgierig Aapje gaat fietsen – Charles Dickens

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: dieren, vrienden, avontuur
 
Samenvatting
Een boekje dat ik me goed herinner van vroeger. Curious George, zoals de boekjes uit deze serie in het Engels heten.
Het nieuwsgierige Aapje (George) woont bij de Man met de Gele Hoed en beleeft allerlei avonturen. In de Engelse boekjes had de Man met de Gele Hoed geen naam, maar in de Nederlandse boekjes en film heet de man Ted.
Wanneer George een mooie fiets voor zijn verjaardag krijgt beginnen de avonturen. Hij mag de krantenjongen helpen met de kranten, maar voor het eind van de straat is George al weer afgeleid. Wanneer hij met z’n fiets tegen een steen aan rijdt en z’n voorwiel kapot gaat, besluit hij op 1 wiel te gaan fietsen. Wanneer hij dan een circus tegen komt mag hij mee, maar gaat dat goed?
Gelukkig is daar aan het eind van de dag Ted, de Man met de Gele Hoed weer.
 
Leessetting
Vele keren is mij dit boekje vroeger voorgelezen. Wij hadden het boekje in het Engels, dus mijn moeder vertaalde het. Nu lees ik het boekje voor aan de kinderen met de Engelse tekst die ik ter plekke vertaal. Ik vind het een erg leuk boekje om voor te lezen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten