Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Fiet wil Rennen – Bibi Dumon Tak

Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: dieren
Samenvatting
“Fiet houdt van rennen.
Het liefst rent hij de hele dag.
Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Zelfs als het regent rent Fiet.
De regen klettert dan zo lekker tegen zijn kop.
Vooral als hij hard gaat.
Maar vandaag gaat Fiet niet hard.
Hij staat zelfs bijna stil.
Het waait.
Het waait verschrikkelijk.
Maar Fiet moet en zal rennen!”
Leessetting
Fiet wil rennen vind ik een geweldig boek. Ik heb dit boek een paar keer op de BSO vo orgelezen en ik weet niet zeker wie het boek het leukst vond, ik of de kinderen.
Er zit veel herhaling in het verhaal. Wat ik hier erg leuk aan vind ik dat de kinderen zelf de zinnen gaan afmaken en hierdoor nog meer geboeid worden door het verhaal.
De laatste bladzijde heeft, vind ik zelf een klein verrassingselement. Dit verklap ik natuurlijk niet, hiervoor moet je “Fiet wil Rennen” zelf lezen!
En in de prenten is veel te zien om naar te kijken en om samen om te lachen!
Bekroning
Verkozen tot prentenboek 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten