Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Jarig – Liesbet Slegers

Leeftijd: Va. 1 jaar
Thema: verjaardag

Samenvatting
Vandaag ben ik jarig. Hiep hiep hoera! Wat hoort er allemaal bij een verjaardag? Ballonnen, slingers, taart, liedjes en cadeautjes natuurlijk!
Het boekje ‘jarig’ van Liesbeh Slegers zit vol met herkenbare tekeningen voor peuters vanaf 12 maanden over jarig zijn.

Leessetting
Een erg leuk en kleurrijk boekje o m peuters voor te bereiden om hun eerste verjaardagfeestje. De tekeningen zijn eenvoudig en zonder al te veel details wat ze erg herkenbaar maakt voor jonge kinderen.
Op de linkerpagina staat boven de tekst een los plaatje dat hoort bij de tekst en de tekening op de rechterpagina. Deze losse tekeningen zijn leuk om te benoemen met je peuter en om op deze manier nieuwe woordjes te leren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten