Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Lotje in de Dierentuin - Jaap ter Haar

Leeftijd: vanaf 4 jaar, zelf lezen vanaf 8 jaar
Thema: Dierentuin, Dieren

Samenvatting
Lotje is een meisje dat vlak bij de dierentuin woont. Haar vader is dierenarts en haar oom Nijltje is oppasser in de dierentuin. Elke dag beleeft ze nieuwe avonturen samen met de dieren en met oom Nijltje.

Serie
Lotje in de Dierentuin is de eerste uit een serie van 12 boeken.
*Lotje in de Dierentuin
*Lotje met Ollie op stap
*Lotje krijgt nieuwe vrienden
*Lotje Chimp en Eekie
*Lotje Mark en Makkie
*Lotje duizend dieren
*Lotje Chimps apenstreken
*Lotje op jacht naar de chimp
*Lotje en de pech-mevrouw
*Lotje met chimp naar het circus
*Lotje mee met oom nijltje
*Lotje pinguins in de gracht
Helaaz zijn alleen de eerste vier boeken herdrukt in een moderne versie.

Van de boekjes die wij vroeger thuis hadden, kan ik me toch vooral de verhalen uit ‘Lotje met Roegan op stap’ het beste bedenken. Om een voor mij onbekende rede is in de nieuwere versies de naam Roegan veranderd in Ollie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten