Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Een Koffertje vol Dromen - Mariette VanHalewijn

Met tekeningen van  Jaklien Moerman
Leeftijd: Va. 4 jaar
Thema: diverse verhalen

Een paar jaar geleden kocht ik het prentenboek 'Een koffertje vol dromen' op de boekenmarkt. De prenten in het boek vond ik erg sprekend en vooral kindvriendelijk. Enkele weken geleden kwam ik voor het eerst in de gelegenheid om dit leuke prentenboek aan de kleuters op mijn werk voor te lezen. Het was vol op herfst dus begon ik met het verhaaltje over de 'dwarrelblaadjes'.
 
Samenvatting
'Een koffertje vol dromen' is een leuk voorleesboek vol met fantasierijke en vrolijke verhaaltjes. Dat het boek oorspronkelijk is uitgegeven in de jaren 80 is nog goed te zien aan de mooie tekeningen in het boek. De tekeningen hebben een lieflijke uitstraling en vrolijke kleuren en zullen daarom nog steeds erg tot de verbeelding van uw kind spreken.
Een leuke verzameling van 9 verschillende verhaaltjes waar de fantasiewereld van kinderen en de realiteit erg dicht bij elkaar komen. Zo verandert een kleine mus in verschillende andere dingen zoals een bloem, een kat en een kindje, maar besluit uiteindelijk toch dat het het fijnst is om gewoon zichzelf te zijn. En de kleine Meindert wil weten waarom je de wind niet ziet en hoort van zijn opa een fascinerend verhaal over de wind die dieren in de bladeren blies.
 
Leessetting
'Een koffertje vol dromen' is een leuk prentenboek voor kleuters om uit voor te lezen in de klas of bso, maar ook thuis. Er staan verschillende voorleesverhalen in die bij thema’s of jaargetijden passen.
Zo is het verhaal over de wind erg leuk om met de kinderen te lezen als de bladeren van de bomen gaan vallen. Na het lezen kun je met de kinderen op zoek gaan naar dwarreldieren of zelf dwarreldieren knutselen met gedroogde bladeren.
Of maak een eigen schilderij van een wereld waar je wel eens naar op reis wilt.
Kortom, 9 leuke verhalen om naderhand nog over door te kletsen met kinderen en om hun fantasie te prikkelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten