Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Dokter Pijpekop - Margeret Wise Brown

Uit de Gouden Boekjes reeks
Leeftijd: Va. 3 jaar
Thema: ziek zijn, voor elkaar zorgen


Samenvatting
De boekjes uit de Gouden Boekjes reeks brengen veel jeugdsentiment met zich mee voor mij. Er lag een hele stapel bij oma in de kast. Gouden boekjes zijn erg leuk om voor te lezen aan uw kind of kleinkind, maar ze zijn ook erg leuk om als kind lekker zelf door te bladeren.
Het zijn simpele verhaaltjes met erg sprekende prenten en tekeningen. Wanneer ze eenmaal een paar keer zijn voorgelezen kan uw kind het verhaaltje aan u voorlezen. Iets wat kinderen natuurlijk erg leuk vinden.

Dokter Pijpekop de poppendokter is een leuk kort verhaaltje over een poppendokter die zelf ziek wordt. Alle kinderen spelen wel eens doktertje met hun pop of beer. Er is dus veel herkenning in dit boekje voor kinderen. Er is ruimte voor fantasie: speelgoed dat tot leven lijkt te komen en samen doktertje spelen.
Een van mijn favorieten uit de Gouden boekjes reeks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten