Welkom bij Matty's Leukste Kinderboek

Een boek is een heerlijke manier van ontspanning, maar een boek is tegelijk ook een bron van informatie, spanning, vermaak of een manier om een gesprek te beginnen. Dit is niet alleen zo voor volwassenen, maar ook zeker voor kinderen. In mijn werk met kinderen vind ik dat boeken een belangrijke rol hebben.

Lees bij het tabblad 'Matty's Leukste Kinderboek' meer over het idee achter deze site.

Meld je aan op de facebook site van Matty's Leukste Kinderboek. Op deze manier word je op de hoogste gebracht wanneer er nieuwe boeken op deze site staan.
Je kunt mij ook volgen op Pinterest!
Natuurlijk mag je me ook mailen met vragen, verzoeken of tips. dit kan op: mattysleukstekinderboek@gmail.com

Biba Baby boek - Marjolein Mattaar

Leeftijd: vanaf 1 jaar
Thema: gezinsuitbreiding, baby, familie
 
Samenvatting
Biba Baby Boek, in oude uitgave nog wel eens als Biba Bebi Boek gespeld, vertelt op een leuke rijmende manier hoe peuter Ella Bella Boem de komst van de nieuwe baby ervaart en laat zien hoe ze met de zwangerschap van haar moeder meeleeft. Door de rijmstijl en de makkelijke woorden ontstaat er een fijn leesritme wat makkelijk bij uw kind blijft hangen. Na een paar keer lezen zal uw peuter misschien ook lekker mee babbelen tijdens het lezen.
Het zijn misschien wat aparte plaatjes, maar wel erg simpel, sprekend en bovendien met leuke uitklapplaatjes zodat je in de buik van de mama kunt kijken.

Ik heb het zelf altijd als een leuk boekje ervaren toen mijn kleine zusje op komst was en het is mij vele keren voorgelezen.

Leessetting
Dit prentenboek met eenvoudige plaatjes kun je lekker thuis op de bank aan je peuter voorlezen tijdens de zwangerschap van je 2e of 3e kindje. Het simpele taalgebruik en de ‘groei’ van het verhaal bereiden uw peuter voor op wat er komen gaat en wat er veranderen zal tijdens en na de zwangerschap.
Een leuk boekje om te gebruiken als uitleg of om mogelijk vragen los te maken bij uw peuter om op deze manier onduidelijkheden weg te nemen.
Een erg leuk prentenboek om aan je peuter voor te lezen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten